Groep 2

In het huidige onderwijs is de overgang van groep 2 naar groep 3 groot. Om deze overgang vloeiender te laten verlopen, wordt de onderwijsorganisatie binnen onze school vanaf dit schooljaar veranderd. Dit om beter aan te sluiten bij de onderwijsbehoefte van het jonge kind. Wij zijn dit schooljaar daarom gestart met drie groepen 2-3. Spelend leren en bewegend leren staan centraal! Samen waar het kan, apart waar het moet! De voordelen van een 2-3 op een rijtje;

• De overgang tussen groep 2 en groep 3 verloopt vloeiend
• Spel en beweging zijn de basis voor leren
• Er is voldoende speel- en leertijd (formeel- en informeel leren)
• Er is voldoende ruimte voor verbreding en verdieping
• De kinderen leren van en met elkaar.

Onze visie is dat onderwijs niet alleen over het leren rekenen en lezen gaat, ook over het leren dragen van verantwoordelijkheid en het activeren van de intrinsieke motivatie. Gemotiveerde kinderen zullen beter en meer leren wanneer ze worden aangesproken op hun gevoel van relatie, competentie en autonomie.
Kinderen komen tot leren als ze:
• Voldoende ruimte hebben om eigen keuzes te maken
• Voldoende vertrouwen hebben en weten dat ze iets kunnen
• Weten dat ze erbij horen
• Het hebben van succeservaringen.
Ons onderwijs wordt continue gemonitord, geëvalueerd en daar waar nodig bijgesteld.

Lees hier https://mobilecms.blob.core.windows.net/appfiles/app_1165/File/infoboekje_groep_3_2019-2020.pdf de informatie over het schooljaar 2019 - 2020 in groep 3.